Ideer til at løfte din lokale friluftsbutik markedsføringsstrategi

Du er ejer af en fysisk friluftsbutik, der ønsker at få flere kunder ind ad døren. Måske har du allerede indført lidt ind til markedsføring, men nu prøver at søger at få dit navn frem over for konkurrenterne i dit lokalsamfund.

 

Uanset din virksomheds størrelse er den bedste måde at starte din marketingstrategi på som en virksomhedsejer ved at identificere dine lokale kunder eller potentielle kunder og forstå, hvor de leder efter information om din virksomhed.

Google My Business

Ønsker du at annoncere for din virksomhed gratis? Et af de første steder, din potentielle kunde vil søge efter din virksomhed, er Google. Selvom Google My Business måske ikke lyder bekendt, er det platformen, der lader dig oprette en virksomhedsprofil og fortegnelse, der vises i Google Søgning eller Google Maps. For eksempel, når nogen søger efter “Friluftsudstyr i nærheden af mig”, vises en lokal liste over friluft butiksplaceringer. Din fortegnelse fortæller Google om at inkludere din virksomhed i nærheden.

 

Hvis du gør krav på eller konfigurerer din fortegnelse, bliver din virksomheds oplysninger – inklusive kontaktoplysninger (telefonnummer, hjemmeside, adresse) og åbningstider – synlige i Googles søgeresultater. Google My Business giver også nyttige analyser, såsom hvor mange gange din fortegnelse er blevet set og vist i søgninger. Derudover er det en fantastisk måde at få anmeldelser, som er gratis annoncering og ofte er en topfaktor, der påvirker nye kunder til at vælge din butik.

 

Sociale medier

Kunder kan lære vigtige oplysninger om din virksomhed på sociale medieplatforme, herunder hvor du befinder dig, hvornår du har åbent, og hvordan andre kunder har anmeldt dig. Som med Google My Business er det gratis at bygge virksomhedsprofiler på Facebook og Instagram. Det er en fordel at oprette en Facebook-side til din virksomhed, fordi det også kan føre en ny kunde tilbage til dit websted for at få yderligere oplysninger. Der er betalt annonceringsmuligheder, såsom Facebook-annoncer, for også at nå ud til din målgruppe (efter demografi, interesser og placering).

 

Videomarkedsføring er en værdifuld komponent i markedsføring på sociale medier. YouTube er en af de bedste platforme til denne type markedsføring. Du kan virkelig fremvise din brandidentitet til publikum ved at demonstrere dit produkt eller din tjeneste. Da der er millioner af brugere på YouTube, er du også i stand til virkelig at udvide din rækkevidde og har potentialet til virkelig at komme i kontakt med kunderne.

 

Der er så mange værktøjer derude, så det er vigtigt at prioritere, hvor dine kunder bruger tid online, og hvad der giver mest mening for din virksomhed.

 

Influencers

Det kan tage tid at dyrke din egen følger på sociale medier. En måde at skabe interesse for dine produkter eller tjenester på populære apps som Instagram og Snapchat er at samarbejde med lokale influencers. Influencer marketing er en stadig mere populær form for markedsføring. Følgere ser til Instagram-influentere og deres sociale mediekonti for anmeldelser eller kampagner, som de kan stole på.

 

Influencer marketing er en salgsfremmende strategi, der bruges til virkelig at humanisere dit brand. Selvom omkostningerne varierer mellem forskellige influencers, kan de være villige til at skrive om din virksomhed i bytte for freebies eller VIP-oplevelser. En anden fordel ved et influencer-partnerskab er, at reklameprodukterne ofte kan genbruges til et andet annonceformat, såsom videoannoncer.

 

Etabler et kundeloyalitetsprogram

Det er velkendt, at glade kunder ofte er meget loyale kunder. Ved at oprette et kundeloyalitetsprogram som en del af din lokale marketingstrategi kan du give tilbage til dem, der forpligter sig til at støtte din virksomhed. Der er stor fleksibilitet i at oprette et program for at tilskynde dit lokale publikum til at blive ved med at vende tilbage. Tilbyd rabatkoder til din webshop, nedsatte produkter, gratis gaver eller endda adgang til premium-indhold i det næste kampagnenyhedsbrev.